1. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí pro objednání zboží na internetových stránkách www.vinoteka-mozaika.cz. Provozovatelem obchodu je Mozaika Jičín s.r.o., Lidické náměstí 13, Nové Město, 506 01 Jičín, IČO 041 70 075. Firma je zapsána u Krajského soudu v Hradci Králové.
Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (dále jen provozovatel) a kupujícího, který vystupuje ve vztahu s prodávajícím jako kupující spotřebitel (dále jen zákazník). Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy upravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) vše ve znění novel. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
Zákazník si je vědom zejména následujících povinností vůči Provozovateli a proto zaručuje následující:
a) je plně svéprávný a starší 18 let s ohledem na nákup alkoholických výrobků,
b) Zákazník souhlasí, že Provozovatel je oprávněn prověřit věkovou hranici Zákazníka nahlédnutím do jeho průkazu totožnosti, nebude-li potřebná věková hranice Zákazníka prokázána, je provozovatel oprávněn odmítnout předání zboží
c) veškeré údaje, které poskytuje v objednávkovém formuláři, jsou pravdivé, úplné, přesné a správné,
d) se před vyplněním závazné objednávky důkladně seznámil s těmito Smluvními podmínkami a je s nimi srozuměn a souhlasí s nimi,
e) zboží nekupuje jako podnikající osoba ani pro podnikající osobu, ani jej dále nebude prodávat třetím osobám.
2. Základní postup nákupu
Poté, co si zákazní vyberete zboží na našich stránkách v položce „Rozvoz“, zvolí množství a uvede všechny povinné údaje, je možné potvrdit objednávku. Odešlete objednávku. Veškeré odeslané objednávky jsou považovány za závazné. Zákazník odesláním objednávky potvrzuje, že souhlasí s obchodními podmínkami a se zpracováním osobních údajů v souladu s Ochranou osobních dat a GDPR.
Každá objednávka je potvrzena formou emailové zprávy zaslané na adresu uvedenou zákazníkem. Doručením tohoto emailu dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a zákazníkem.
3. Způsob platby za zboží
V současné chvíli akceptujeme úhradu zboží pouze při převzetí zboží v hotovosti.
4. Způsoby dodání
Zboží rozvážíme u objednávek zadaných v pracovní dny nejpozději do 16:00, v tentýž den po 17:00 hodině, na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři. Objednávky zadané v pracovní dny po 16:00 nebo v sobotu a neděli, rozvážíme následující pracovní den opět po 17:00 hodině.
Zboží rozvážíme pouze v lokalitě vymezené zónami 1 – 2. Na místa která jsou mimo zóny zboží nerozvážíme. Objednávkový formulář umí rozpoznat lokalitu podle zadané adresy a pokud klient požaduje rozvoz do jiné lokality, upozorní ho v průběhu objednávky, že to není možné.
V zóně 1 je doprava za poplatek 15 Kč za podmínky minimální objednávky ve výši 250 Kč, jinak je účtován poplatek za dopravu ve výši 20 Kč.
V zóně 2 je doprava za poplatek 25 Kč za podmínky minimální objednávky ve výši 250 Kč, jinak je účtován poplatek za dopravu ve výši 30 Kč.
5. Ceny rozvozu
V ceně zboží objednaného na našich stránkách v položce „Rozvoz“ je započtena doprava i obaly. Cena dopravy je stanovena podle lokality, kam bude zásilka zavážena.
6. Zrušení objednávky prodávajícím
Zrušení objednávky nebo její části je možné pouze ve výjimečných případech za předpokladu, že zboží je v okamžiku odeslání objednávky již vyprodané, nebo neodpovídá kvalitou. Pokud provozovatel tuto skutečnost zjistí při přípravě objednávky k rozvozu, pokusí se vás neprodleně kontaktovat na údaje uvedené v objednávkovém formuláři. Cílem kontaktu je se se zákazníkem domluvit na případnou náhradu zboží nebo zrušení objednávky tak, aby se dosáhlo maximální spokojenosti zákazníka.
7. Cena zboží
Ceny jsou uvedeny u jednotlivých položek zboží a jsou platné ke dni objednání zboží. Prodávající si vyhrazuje právo měnit uvedené ceny v případě změny kurzu, výrazné inflace nebo při výrazných změnách dodavatelských podmínek výrobců a ostatních dodavatelů zboží.
8. Převzetí objednávky a reklamace zboží
Zákazník je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat, zda je jeho objednávka kompletní a správná. Zjištěné nedostatky je Zákazník povinný/á okamžitě reklamovat.
Pokud zboží (zejména jídlo) při předání Zákazníkovi bude vykazovat vady, v jejichž důsledku jej nebude možné užít k jeho účelu (ze zřejmých důvodů, a to např. propadla expirační doba), vrátí zboží ihned příslušné osobě, která mu jej předala. Zákazník souhlasí, že s ohledem na povahu zboží nemusí být brán zřetel na skutečnost, že nereklamoval zjevné vady zboží při jeho předání.
Při převzetí zboží obdrží účtenku k danému zboží. Objednané zboží je určeno k okamžité konzumaci, pokud není na zboží uvedeno jinak.
11. Ochrana osobních dat
Ve věci ochrany a zpracování osobních údajů Zákazníka ze strany Vinotéky Mozaika s.r.o. se použijí níže uvedené informace o ochraně osobních údajů.
Ochrana osobních údajů
Vážení zákazníci,
Tento dokument obsahuje základní informace o tom, jak zpracováváme vaše osobní údaje. Vážíme si toho, že s námi své osobní údaje sdílíte a jsme odhodláni je v maximální možné míře chránit. Rovněž se snažíme být ve vztahu k vám co nejvíce transparentní, zejména v oblasti zpracování vašich osobních údajů.
Vzhledem k nové legislativě Evropské unie, bylo toto informační memorandum připraveno v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR).
V tomto memorandu se vám snažíme informace podat co nejpřehledněji, proto jsme zvolili formu otázek a odpovědí, které bychom vám na ně poskytli. Informace se dozvíte v následujícím pořadí:
- Kdo je správcem osobních údajů?
- Jaké jsou naše oprávněné zájmy?
- Jak byly osobní údaje získány?
- Jaké osobní údaje zpracováváme?
- Za jakým účelem osobní údaje zpracováváme?
- Na základě čeho zpracováváme osobní údaje?
- Za jakým účelem budeme předávat osobní údaje třetím subjektům?
- Budeme osobní údaje předávat do třetí země nebo mezinárodní organizaci?
- Jak dlouho budeme osobní údaje ukládat?
- Jaká jsou vaše práva související se zpracováváním osobních údajů a jak je můžete uplatnit?
- Jsou osobní údaje automaticky vyhodnocovány?
Toto informační memorandum předkládá základní informace, které jsme jako správce osobních údajů povinni poskytnout. V případě jakýchkoliv dotazů ohledně zpracování vašich osobních údajů, se nás neváhejte kontaktovat na e-mailové adrese mozaikajicin@seznam.cz nebo na webových stránkách pomocí našeho kontaktního formuláře.
1. KDO JE SPRÁVCEM OSOBNÍCH ÚDAJŮ?
Správce je osoba, která sama nebo společně s jinými určuje účely a rozhoduje o tom, jakým způsobem budou osobní údaje zpracovány.
Správcem osobních údajů je společnost Mozaika Jičín s.r.o., Lidické náměstí 13, Nové Město, 506 01 Jičín, IČO 041 70 075. Firma je zapsána u Krajského soudu v Hradci Králové.
2. JAKÉ JSOU NAŠE OPRÁVNĚNÉ ZÁJMY?
Osobní údaje zpracovává správce rovněž pro ochranu jeho oprávněných zájmů. Oprávněné zájmy správce jsou zejména řádné plnění veškerých smluvních závazků správce, řádné plnění veškerých zákonných povinností správce, přímý marketing, ochrana správcova podnikání a majetku.
V zájmu zajištění co největší ochrany vašeho soukromí, máte právo vznést námitku, aby vaše osobní údaje byly zpracovávány výhradně pro nejnutnější zákonné důvody nebo aby byly osobní údaje blokovány. Více o vašich právech souvisejících se zpracováním osobních údajů se dočtete v článku 10 tohoto informačního memoranda.
3. JAK BYLY OSOBNÍ ÚDAJE ZÍSKÁNY?
Osobní údaje správce získal přímo od vás, a to zejména z vyplněných formulářů, vzájemné komunikace nebo z uzavřených smluv. Mimo to mohou osobní údaje pocházet také z veřejně dostupných zdrojů, rejstříků a evidencí. A dále z informací ze sociálních sítí a internetu, které jste tam vy sám/sama umístil/a.
4. JAKÉ OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME?
K zajištění vaší spokojenosti z řádného plnění závazku, k zajištění plnění zákonných povinností, k zajištění personalizované nabídky zboží a služeb správce a k dalším výše vyjmenovaným účelům může správce zpracovávat následující osobní údaje:
a) základní identifikační údaje – jméno, příjmení, adresa bydliště, doručovací adresa, a identifikační číslo;
b) kontaktní údaje – telefonní číslo a e-mailová adresa;
c) informace o využívání produktů a služeb správce – jedná se o údaje o tom, jaké produkty jste u správce sjednané měli a jaké využíváte nyní, včetně nastavení produktů apod.;
d) informace ze vzájemné komunikace – informace z e-mailů, ze záznamů telefonických hovorů nebo jiných kontaktních formulářů;
e) fakturační a transakční údaje – jedná se zejména o informace objevující se na fakturách, o sjednaných fakturačních podmínkách a o přijatých platbách,
5. ZA JAKÝM ÚČELEM OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME?
Správce zpracovává tyto osobní údaje k:
a) zajištění uzavření a následného plnění smluvního závazku mezi správcem a vámi (čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR). Z takového vztahu vyplývají další zákonné povinnosti a správce tak musí zpracovávat osobní údaje i za tímto účelem (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR);
b) marketingovým účelům, aby správce co nejlépe přizpůsobil nabídku svých produktů a služeb a obchodní sdělení ohledně nich vašim potřebám, pro tento účel zpracování správce získává váš jednoznačný souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR;
c) ochraně svých oprávněných zájmů (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR)
Poskytování osobních údajů správci je obecně zákonný a smluvní požadavek. Ohledně poskytování osobních údajů pro marketingové účely, což nepředstavuje plnění smluvní a zákonné povinnosti správce, je od vás vyžadován souhlas. Pokud správci neudělíte souhlas ke zpracování osobních údajů k marketingovým účelům, neznamená to, že by vám správce v důsledku toho odmítl poskytnout svůj výrobek či službu na základě smlouvy.
6. NA ZÁKLADĚ ČEHO ZPRACOVÁVÁME OSOBNÍ ÚDAJE?
Zákonnost zpracování je dána článkem 6 odst. 1 GDPR, podle kterého je zpracování zákonné, je-li nezbytné pro splnění smlouvy, pro splnění právní povinnosti správce, pro ochranu oprávněných zájmů správce nebo zpracování probíhá na základě souhlasu, který jste nám udělil/a.
Zákonnost zpracování dále vychází například ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, podle kterého jsou zpracovávány a uchovávány fakturační údaje, ze zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého hájí správce své oprávněné zájmy nebo ze zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.
7. ZA JAKÝM ÚČELEM BUDEME PŘEDÁVAT OSOBNÍ ÚDAJE TŘETÍM SUBJEKTŮM?
Za účelem marketingu a zasílání obchodních sdělení – E-mail využívá tyto informace pouze správce Mozaika Jičín s.r.o.
Za účelem dopravy zboží – údaje jako jsou jméno, příjmení, doručovací adresa e-mailová adresa a telefonní číslo můžeme předávat našim smluvním dopravcům, abychom byli schopni doručit zboží až k vašim dveřím.
8. BUDEME OSOBNÍ ÚDAJE PŘEDÁVAT DO TŘETÍ ZEMĚ NEBO MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE?
Osobní údaje nebudeme předávat do zemí mimo Evropskou unii nebo Evropský hospodářských prostor, ani do žádné mezinárodní organizace.
9. JAK DLOUHO BUDEME OSOBNÍ ÚDAJE UKLÁDAT?
Osobní údaje budou zpracovávány a ukládány nejméně po dobu trvání smlouvy. Některé osobní údaje potřebné např. pro daňové a fakturační povinnosti budou uchovávány déle, zpravidla 10 let počínaje rokem následujícím od vzniku uchovávané skutečnosti.
Osobní údaje, které jsou důležité pro uplatnění oprávněných zájmů správce, budou uchovávány maximálně po dobu 3 let od konce smluvního vztahu se správcem.
Osobní údaje zpracovávané pro marketingové účely budou uchovávány na dobu neurčitou nebo do doby než odvoláte souhlas s jejich zpracováním.
Osobní údaje nebudou nikdy uchovávány déle, než je zákonem stanovené maximum. Po uplynutí archivační doby budou osobní údaje bezpečně a nenávratně zničeny tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití.
10. JAKÁ JSOU VAŠE PRÁVA SOUVISEJÍCÍ SE ZPRACOVÁVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ A JAK JE MŮŽETE UPLATNIT?
Správce dělá vše pro to, aby zpracování vašich údajů probíhalo řádně a především bezpečně. Vám jsou garantována práva popsána v tomto článku, která můžete u správce uplatnit.
Jak můžete svá práva uplatnit?
Jednotlivá práva můžete uplatnit zasláním e-mailu na adresu mozaikajicin@seznam.cz nebo na webových stránkách pomocí našeho kontaktního formuláře.
Veškerá sdělení a vyjádření k vámi uplatněným právům poskytuje správce bezplatně. Pokud by však byla žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména proto, že by se opakovala, je správce oprávněn si účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací. V případě opakovaného uplatnění žádosti poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů si správce vyhrazuje právo z tohoto důvodu účtovat přiměřený poplatek za administrativní náklady.
Vyjádření a případně informace o přijatých opatřeních vám správce poskytne co nejdříve, nejpozději však do jednoho měsíce. Lhůtu je správce oprávněn v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o dva měsíce. O prodloužení včetně uvedení důvodů Vás bude správce informovat.
Právo na informace o zpracování vašich osobních údajů
Jste oprávněn/a od správce požadovat informace, zda jsou osobní údaje zpracovávány či nikoli. Pokud jsou osobní údaje zpracovávány, máte právo od správce požadovat informace zejména o totožnosti a kontaktních údajích správce, jeho zástupci a případně pověřenci pro ochranu osobních údajů, o účelech zpracování, o kategoriích dotčených osobních údajů, o příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů, o oprávněných správcích, o výčtu vašich práv, o možnosti obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, o zdroji zpracovávaných osobních údajů a o automatizovaném rozhodování a profilování.
Pokud správce hodlá dále vaše osobní údaje zpracovávat pro jiný účel, než pro který byly získány, poskytne vám ještě před uvedeným dalším zpracováním informace o tomto jiném účelu a další příslušné informace.
Informace vám poskytované v rámci uplatnění tohoto práva jsou obsaženy již v tomto memorandu, to vám však nebrání, abyste si o ně požádali znovu.
Právo na přístup k osobním údajům
Jste oprávněn/a od správce požadovat informaci, zda jsou vaše osobní údaje jsou zpracovávány či nikoliv a pokud ano, máte přístup k informacím o účelech zpracování, kategoriích dotčených osobních údajů, příjemcích nebo kategoriích příjemců, dobu uchovávaní osobních údajů, informace o vašich právech (práva požadovat od správce opravu nebo výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti tomuto zpracování), o právu podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů, informace o zdroji osobních údajů, informace o tom, zda dochází k automatizovanému rozhodování a profilování a informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro vás, informace a záruky v případě předávání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizace. Máte právo na poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů. Právem získat tuto kopii však nesmějí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
Právo na opravu
Pokud došlo na vaší straně například ke změně bydliště, telefonního čísla nebo jiné skutečnosti, kterou lze považovat za osobní údaj, máte právo od správce požadovat opravu zpracovávaných osobních údajů. Navíc máte právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
Právo na výmaz (právo být zapomenut)
V určitých stanovených případech máte právo požadovat, abych správce vaše osobní údaje vymazal. Mezi takové případy patří například, že zpracovávané údaje nejsou pro výše zmíněné účely nadále potřebné. Správce osobní údaje maže po uplynutí doby nezbytnosti automaticky, můžete se však na něj se svou žádostí kdykoliv obrátit. Vaše žádost pak podléhá individuálnímu posouzení (i přes vaše právo na výmaz může mít správce povinnost či oprávněný zájem si vaše osobní údaje ponechat) a o jejím vyřízení budete detailně informováni.
Právo na omezení zpracování
Správce zpracovává vaše osobní údaje pouze v nezbytně nutném rozsahu. Pokud byste však měli pocit, že správce např. překračuje výše stanovené účely, pro které osobní údaje zpracovává, můžete podat žádost, aby vaše osobní údaje byly zpracovávány výhradně pro nejnutnější zákonné důvody nebo aby byly osobní údaje blokovány. Vaše žádost pak podléhá individuálnímu posouzení a o jejím vyřízení budete detailně informováni.
Právo na přenositelnost údajů
Pokud si přejete, aby správce poskytl vaše osobní údaje jinému správci, resp. jiné společnosti, předá správce Vaše osobní údaje v odpovídajícím formátu, Vámi určenému subjektu, pokud mu v tom nebudou bránit žádné zákonné či jiné významné překážky.
Právo vznést námitku a automatizované individuální rozhodování
Pokud byste zjistili nebo se jen domníváte, že správce provádí zpracování osobních údajů v rozporu s ochranou vašeho soukromého a osobního života nebo v rozporu s právními předpisy (za předpokladu, že osobní údaje jsou správcem zpracovávány na základě veřejného nebo oprávněného zájmu, nebo jsou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně profilování, či pro statistické účely nebo pro účely vědeckého či historického významu), můžete se na správce obrátit a požádat jej o vysvětlení či odstranění vzniklého závadného stavu.
Námitku můžete dále vznést i přímo proti automatizovanému rozhodování a profilování.
Právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů
Můžete se kdykoliv obrátit s vaším podnětem či stížností ve věci zpracování osobních údajů na dozorový orgán, a to na Úřad na ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, webové stránky https://www.uoou.cz/.
Právo odvolat souhlas
Udělený souhlas se zpracováním osobních údajů máte právo kdykoliv odvolat, a to buď vyplněním formuláře/odškrtnutím políčka/zasláním odvolání na adresu sídla správce nebo pomocí linku v e-mailové komunikaci.
11. JSOU OSOBNÍ ÚDAJE AUTOMATICKY VYHODNOCOVÁNY?
Osobní údaje automaticky nevyhodnocujeme.